טיפים להחלפת מצברים

 

כפי שהלב מזרים דם לכל איברי הגוף, כך המצבר מספק חשמל לכל מערכות הרכב. על "איבר" בעל חשיבות כה גדולה לא מתפשרים ולא מזניחים בטיפול לקוי. צרכנים רבים מעדיפים לחכות לרגע האחרון, להימנע מסימנים מטרימים על תפקודו הלקוי של המצבר עד לרגע בו הרכב נתקע ולא מתניע, והם נותרים חסריאונים בהמתנה לגרר שיגבה מהם מחיר כפול כי כבר לא נותרה להם ברירה אחרת. ישנן דרכים להימנע ממצב זה והן מוצגות ברשימה הבאה.

  1. בדיקת המצבר – טיפ מספר 1 מאת לירון מצברים

בדיקת תחזוקת המצבר באופן שוטף, אחת לשישה חודשים לערך, תאריך את תוחלת חייו ותסייע במניעת תקלות או איתורן בזמן. ניתן לבצע מספר בדיקות פשוטות באופן עצמאי אם יש לכם מעט ניסיון וידע בנושא. ראשית, יש להקפיד על אמצעי הבטיחות של הרכב מומלץ להצטייד בכפפות, משקפי מגן ובגדים מתאימים. בבדיקה שימו דגש על בדיקת קופסת המצבר, בדקו שאין עליה סדקים או כבלים רפויים או קרועים. לאחר מכן, בדקו את החיבורים של המצבר וחפשו סימנים לנזקי חלודה או קורוזיה. במידה והבחנתם באלו, מריחת שמן וזלין תסייע בכך.

לבסוף, בדקו את מפלס המים ובעת הצורך הוסיפו מים מזוקקים לגובה של 3 מ"מ.

אם אתם חסרי הניסיון הנדרש, העדיפו את בדיקתו של חשמלאי מוסמך ומומחה בתחום שיוכל לבצע את הבדיקה עבורכם.

  1. החלפה בזמן – טיפ מספר 2 מאת נחמן מצברים

המצבר הוא קופסה של סוללה חשמלית הגורמת לרכב להתניע. בדומה לכל סוללה חשמלית, הוא עתיד להתרוקן בסופו של דבר ולצאת מידי שימוש. תוחלת חייו של מצבר ממוצע היא בין שנה לשלוש שנים, תלוי באיכותו של המצבר ובתדירות השימוש ברכב.

תזמון נכון של החלפת המצבר יסייע לכם להימנע מהגעה למצב קיצוני של השבתת הרכב ולשליטה חופשית יותר בטווח המחירים. שכן, מצבי חירום ימנעו מכם בחירה כלכלית מושכלת.

מחירי המצברים בדרך כלל עולים לקראת הקיץ והחורף בעקבות שימוש מוגבר במערכת המיזוג בהתאם לעונה. לכן, העדיפו להחליף את המצבר לפני העונה החמה והקרה.

  1. סקר שוק – הטיפ של MATSBERIM

לפני החלפת מצבר, מומלץ לבצע סקר שוק בכדי לברר מהו המצבר המומלץ ביותר לכם, מבחינת היצרן ודגם הרכב. אתם בוודאי תבחינו כי השוק מוצף במצברים, משומשים וחדשים, יקרים וזולים, איכותיים יותר ופחות. העדיפו תמיד לבחור במותג מוכר שכבר הוכיח את עצמו בשטח.

שימו דגש על תעודת האחריות ובדקו מה בדיוק האחריות כוללת, מה תוקפה והאם ישנן עלויות נלוות ותוספות למיניהן, כמו שירות החלפת המצבר עד הבית.

פתגם עממי טוען כי "אנחנו לא מספיק עשירים בכדי לקנות בזול, שכן מי שרוכש בזול רצוי שיהיה עשיר". עדיף להשקיע מעט יותר במצבר חדש ואיכותי כדי להבטיח לעצמכם שימוש בטיחותי וראש שקט.

אם אתם מרגישים מוצפים ומבולבלים מכל האפשרויות השונות, התייעצו עם מומחים כדי שאלו יתאימו לכם את המצבר הנכון ביותר לרכב.

Comments are Disabled