למה המצרך דוד שמש כל כך חשוב בימים אלו

רציתי לשתף אותכם בסיפור קצר, בדירה הקודמת היה לי רק דוד חשמל, הדוד דרש כל פעם הפעלה ובזבוז חשמל, גם כשבחוץ הייתה שמש כל היום, מאז שעברתי לדירה החדשה ובה יש לי דוד שמש אני פשוט נהנה ממים חמים כמעט כל ימות השנה ומחשבון חשמל קטן! במאמר הבא הדגשתי עוד מספר יתרונות של דוד שמש:

מים חמים

כולנו זקוקים למים חמים, לכל אורך השנה. מעטים הם האנשים שמסוגלים, באופן קבוע, להתרחץ במים קרים, לרחוץ כלים במים קרים לחלוטין וכדומה, ואינם זקוקים למים חמים. אנו משתמשים במים חמים פעמים רבות במהלך היום – כאשר אנו מתרחצים ומתקלחים, כאשר אנו רוחצים כלים ומעוניינים בניקיון יסודי יותר, או כאשר קר מאד ואנו רוצים להתחמם, לרחצה של ילדים, ובעוד עשרות הזדמנויות. אולם מים רגילים הם מטבעם קרים או קרירים, ועל מנת לקבל מים חמים עלינו לדאוג לחמם אותם בדרך זו או אחרת. ישנן מספר דרכים נפוצות לחימום מים לדירות פרטיות, כאשר העיקריות שבהן הן דודי שמש, דודי חשמל ומערכות גז.

מהו דוד שמש?

דוד שמש הוא מיכל מים אשר מוצב, במרבית המקרים, על גגו של כל בניין אשר מעוניין להשתמש בו. דוד שמש, כשמו כן הוא, עושה שימוש בחום השמש על מנת לחמם את המים. דוד השמש מורכב ממיכל אליו זורמים המים מצינורות המים העירוניים המרכזיים ומקולטנים, אשר קולטים את חום השמש ומחממים באמצעותו את המים שבתוך הדוד. הקולטנים בנויים בדרך כלל כמסגרת מלבנית ובה צינורות מים דקיקים, כאשר חלקה האחורי של המסגרת עשוי ממתכת שחורה, אשר סופחת אליה את חום השמש באופן היעיל ביותר. כך, תוך ניצול של קרני השמש, ניתן לחמם מים עבור הבניין כולו בתוך זמן קצר יחסית.

מערכות חימום אחרות

מערכות החימום האחרות הנפוצות בארץ הן דודי חשמל ומערכות גז. דודי חשמל פועלים, כשמם, באמצעות מערכת החשמל. באמצעות החשמל הם מחממים את כמות המים הדרושה לדירה. דודי חשמל יכולים להיות שייכים לבניין כולו, אך לרוב הם שייכים באופן פרטי לדייר אחד. כך יכול כל דייר לקבוע את השעות שבהן הוא זקוק למים חמים. מערכות גז מחממות את המים באמצעות גז, ובאופן מידי – כאשר פותחים את ברז המים, המערכת נדלקת, ומחממת את המים באופן מיידי. כאשר סוגרים את הברז, המערכת מפסיקה לפעול.

יתרונות דודי שמש

חשוב מאוד להשפיע על יום הסידורי ולחסוך כספים של חשמל ועוד מגוון פרמטרים .תנועה מאוד איכותית כמו הקשת הדמוקרטית תעזור לכם להבין עוד מידע. ולעניינו במאמר השמש הבא נמשיך…

לדודי שמש ישנם מספר יתרונות משמעותיים על פני האפשרויות האחרות. ראשית, חיסכון כלכלי. דודי חשמל צורכים כמות גדולה של חשמל, ולמעשה עלותם היא כ-2.5 ₪ לכל שעת הפעלה. מערכת גז גם היא כרוכה בעלויות לא מעטות. לעומת זאת, עלותם של דודי שמש כוללת אך ורק את ההתקנה שלהם, מכיוון שהשימוש בהם מנצל אנרגיה הניתנת לנו חינם – אנרגיית השמש. בישראל, שבה השמש זורחת ברוב ימות השנה, אין, למעשה, צורך ביותר מאשר חימום באמצעות השמש. בנוסף, ישנה אפשרות להתקין מערכת חשמלית קטנה בתוך דודי שמש, אשר מיועדת לימים קרים במיוחד, שבהם אין שמש. דודי שמש גם מועדים לתקלות פחות מכל מערכת חימום אחרת, בעיקר משום שמדובר במערכת פשוטה וללא חלקים מורכבים.

לבסוף, סרטון חדש ונחמד על דודי שמש, צפייה מהנה:

יש דברים מאוד חשובים שיש לקחת בחשבון כמו לחסוף חשמל ולקנות דוד חשמל טוב .עוד חומרים מעולים תוכלו למצוא באתר ספריית החינוך שמלווה מורים ותלמידים בהעברת מסרים. בדיוק אני מנסה לתקשר עם מורה שם לגבי שאלה של אחי הקטן.

חוץ מזה רציתי להגיד לכם שלא כדי לפספס את הפרק הבא של X Factor ישראל , הולך להיות מעניין מאוד לקראת החצי גמר!

Comments are Disabled